Правила поведінки здобувачів освіти

Чорноморського академічного ліцею імені Тараса Шевченка

Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.

Ці Правила розповсюджуються на всіх здобувачів освіти закладу освіти і є обов’язковими для виконання на всій території ліцею, а також під час усіх заходів, що проводяться закладом.

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

Наш ліцей –  безпечне освітє середовище:

  • Ми шануємо святині нашої держави : Прапор, Герб, Гімн, Конституцію та Мову. Пам`ятаємо, що ми – громадяни незалежної держави – суверенної України. МОВА спілкування у ліцейному  просторі – державна!
  • Ми погоджуємося, що ліцей  – середовище вільне від булінгу (цькування) та інших форм насильства, тут комфортно і безпечно кожному ліцеїсту: і маленькому, і дорослому, і вчителю, і працівнику нашої Alma mater.
  • Ми ознайомлені з тим, що залишати територію ліцею  можна лише з дозволу адміністратора та класного керівника, який узгоджує це з нашими батьками.
  • Ми вільні від будь-яких форм насильства та дискримінації: не допускаємо бійок, штовхання, вважаємо цькування, залякування, лихослів’я та знущання над людиною неприпустимими формами поведінки в ліцеї та за його межами.
  • Ми дотримуємося правил безпеки (пожежної, електробезпеки, безпечної поведінки під час занять, на перервах тощо), з якими нас ознайомили наші класні керівники  та вчителі.
  • Ми знаємо, що від безпечного використання навчального та спортивного обладнання залежить наше здоров’я і життя.
  • На уроки фізичної культури ми виходимо організовано в супроводі вчителя.
  • Ми бережно ставимося до навчальних кабінетів, книг, меблів тощо.
  • Ми чергуємо у класі, слідкуємо за поведінкою здобувачів освіти і санітарним станом приміщення під час перерв, а після уроків кожен прибирає своє робоче місце.
  • Наша паркова зона– це простір для відпочинку, тому ми дбаємо про чистоту та порядок на ній, бережно ставимося до дерев, квітів, рослин, птахів.
  • У  буфеті ми дотримуємося  хороших манер і поводимося пристойно,  дотримуємося черги при отриманні їжі; самі прибираємо зі  столу посуд після вживання їжі; дбайливо ставимось до майна шкільного буфету.
  • Ми знаємо, що їжа приносить  задоволення та користь, коли її приймають у буфеті.
  • Ми знаємо, що ліцей  – територія, на якій не місце для енергетичних, алкогольних напоїв, наркотичних речовин, цигарок (електронних та інших пристроїв для паління – також); одурманюючих засобів та  отрути, а також токсичних речовин, таблеток, будь-яких видів зброї, вибухонебезпечних предметів, запальничок та газових балончиків.

Чесноти наших ліцеїстів:

  • Ми дотримуємося Золотого правила моралі: «Стався до інших так, як би хотів, щоб ставились до тебе» (ввічливо розмовляємо; чуємо вчителя, своїх товаришів; висловлюємо свої погляди, не зачіпаючи гідності й почуттів інших людей; проявляємо повагу до старших, піклуємося про молодших; звертаємося одне до одного та до вчителів шанобливо).
  • Завжди поводимося гідно, щоб не принизити свою честь, честь навчального закладу,  поважаючи честь і гідність людей, які знаходяться поруч.
  • Ми знаємо, що знайшовши  втрачені або забуті  речі, здаємо  черговому, який знаходиться на першому поверсі ліцею, черговому вчителю, класному керівнику або адміністрації.
  • Ми свідомо розуміємо, що фізична конфронтація, залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки здобувачів освіти в у ліцеї та за її межами.
  • Ми знаємо, що на території навчального закладу неприпустимі  будь-які фінансові операції між учнями. Виняток складають шкільні економічні та благодійні проєкти.
  • Толерантно та ввічливо спілуємося  в соціальних мережах та під час онлайн навчання;
  • Ми дотримуємося принципів академічної доброчесності: самостійно виконуємо завдання; використовуємо в освітній діяльності лише перевірені та достовірні джерела інформації й посилаємося на них.

Ми – старанні й наполегливі в навчанні:

  • Ми приходимо до ліцею за 10-15 хв. до початку навчальних занять, готуємо  своє робоче місце, необхідне навчальне приладдя до уроку, адже знаємо, що пунктуальність та акуратність – привілеї королів.
  • Ми знаємо, що в разі пропуску занять зобов’язані пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (осіб, які їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.
  • Ми знаємо, що у  разі пропусків 10 навчальних днів без поважної причини керівництво Чорноморського ліцею ім.Т.Шевченка зобов`язане повідомити  Службу у справах дітей по м.Чорноморську.
  • Ми ознайомлені з розкладом уроків, розкладом дзвоників та  виконуємо режимні моменти.
  • На уроки приносимо всі необхідні підручники, зошити, інструменти та  письмове приладдя.
  • Ми серйозно ставимося до навчання, старанно та свлєчасно виконуємо домашні завдання, на уроках уважно слухаємо вчителя, піднімаємо руку, якщо хочемо висловитися або поставити запитання.
  • Ми знаємо, що етикет та культура мовного спілкування визначають рівень виховання ліцеїстів, забезпечують їм гідне місце в соціумі, сім’ї  та державі.
  • Під час уроку телефони залишаємо в облаштованих скриньках у тихому режиміне користуємось  іншими гаджетами, пристроями без погодження з учителем;
  • Під час сигналу «Повітряна тривога!» ми виконуємо усі вказівки та рекомендації вчителя та залишаємось в укритті до завершення тривоги.

Зовнішній вигляд ЛІЦЕЇСТА  – візитка ЛІЦЕЮ

   Зовнішність ліцеїстів є „візитівкою” ліцею  як в закладі, так і поза її межами.

  1. У Чорноморському ліцеї ім.Т.Шевченка встановлено офіційно-діловий дрес-код.

Форма ліцеїстів – костюм встановленого зразка:

Святкова  форма для юнаків:

– класичний діловий костюм чорного, сірого, темно-синього, коричневого кольору;

– жилет;

– біла сорочка або гольф, поло;

– вишиванка;

– краватка (до сорочки);

– темні туфлі;

Святкова форма для дівчат:

– класичний діловий костюм чорного, сірого, темно-синього , коричневого кольору;

– жилет або піджак вільного чи напівприталеного силуету;

– спідниця середньої довжини  або брюки класичного стилю;

– біла класична блуза; вишиванка, сорочка,  поло;

– темні туфлі або босоніжки на невисоких підборах;

Повсякденна форма для юнаків:

– класичний діловий костюм чорного, сірого, темно-синього кольору та чорні джинси, брюки класичного крою;

– сорочка, поло або гольф пастельних тонів; вишиванка;

– краватка (до сорочки);

– взимку дозволяється  жилет, светр, піджак темного кольору;

– темні туфлі; кросівки, кеди;

Повсякденна форма для дівчат:

– класичний діловий костюм чорного, сірого, темно-синього, коричневого кольору

– чорні джинси класичного крою та брюки;

– жилет, піджак вільного чи напівприталеного силуету;

– спідниця середньої довжини;

– пастельних тонів  класична блуза, поло; вишиванка;

– темні туфлі або босоніжки , кеди, кросівки.

3. Можливі будь-які комбінації із вищезазначених предметів за умови дотримання кольору і ділового стилю одягу.

4. Одяг і взуття мають бути чистими і охайними; обов’язковим є носіння змінного взуття в  період з 01 жовтня до 1 квітня та в дощову погоду.

5. Зачіска ліцеїстів має бути охайною: ділова зачіска для дівчат;

 коротка стрижка для юнаків, волосся природного кольору.

6. Протягом дня зачіска та одяг мають бути доглянутими.

7. Косметичний (стриманий) макіяж дозволяється тільки дівчатам 9-11-х класів.

8. Прикраси:(обручки, браслети, ланцюжки, великі за розмірами та кількістю  сережки) доречні на ліцейних святах та вечорах.  Відповідальність за втрачені прикраси ліцей не несе.

9. У ліцеї не прийнятно носити:

– декольтовані, вкорочені блузки («топіки», футболки тощо), ;

– спортивний одяг (окрім занять фізкультури та спортивних змагань);

– одяг для літнього відпочинку;

– довгі, яскравого кольору нігті; 

– неформальну символіку і атрибутику;

– предмети пірсінгу, татуювання.

Пам’ятаємо, що ліцей  – наш дім: ми живемо в нім!

  • Ми поважаємо цінності свого закладу, дбаємо про його авторитет в освітньому просторі міста, району  із повагою ставимося до створених умов.
  • Намагаємось  жити так, щоб людям поруч з нами  було добре.
  • Беремо участь у волонтерській діяльності.
  • Перш ніж звернутись до людини, посміхаємось: адже добрі стосунки починаються з посмішки.
  • Навчаємось радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.
  • Ніколи нікому не заздримо та не зраджуємо: це відштовхує людей і руйнує їх стосунки.
  • Намагаємось  прийти на допомогу людин та  не чекаємо, поки тебе про це попросять.
  • Усвідомлюємо, що пропуски уроків без поважних причин, паління,псування  майна ліцею, бійки,  булінг,  правопорушення та інші випадки надзвичайного характеру є грубими порушеннями Статуту ліцею , які розглядаються педрадою та Радою ліцею, де приймаються рішення щодо подальшого перебування учня в ліцеї.

Правила поведінки на онлайн – уроці:

  • Навчаємось за розкладом.
  • Приєднуємось на уроки вчасно.
  • На аватарці фото учня, нік – його ім’я та прізвище. 
  • Вмикаємо мікрофон і камеру.
  • Коли вчитель пояснює,  мікрофон учня вимкнутий. Почнеться обговорення – і вчитель запропонує ввімкнути мікрофони.
  • Беремо участь в діяльності уроку.
  • Виконуємо завдання онлайн-уроку.
  • У чаті вести спілкування відповідно до теми, ставити запитання по суті уроку, дотримуватись культури спілкування.
  • Виконані роботи та завдання  приймаються до  встановленого часу (до наступного уроку, окрім випадків пов’язаних з форс-мажорними обставинами як:  відсутність світла, інтернету тощо). Роботи, що надіслані із запізненням, можуть не прийматись вчителем. Якщо обов’язкова робота виконувалась на онлайн-уроці, а учень був відсутній, учень не може претендувати на оцінку високого рівня за цю роботу.
  • Коли звучить сигнал повітряної тривоги, вчителі припиняють урок,  повідомляють дітей про тривогу  та   необхідність сховатися в безпечному місці.